Keresés ebben a blogban

2014. augusztus 10., vasárnap

Olvadó csokitorta

vőlegény: -Megrendelte a sütis tányért, tehát lennie kell sütinek is!  
                                                                               férj: -Nekünk 12 éve van már. De süti nincs. 
vőlegény: -Nem, nem, nem akarok egy süti nélküli házasságban élni! 
(részlet az Egy kapcsolat szabályai c. sorozatból)



Süti van. Ki akarna egy süti nélküli házasságban élni?

Hozzávalók:

1 egész tojás + egy sárgája
1 teáskanál zabpehelyliszt VAGY finomra darált mandula (mindkettővel kipróbáltam- működik)
1 csapott evőkanál nyírfacukor
55 g csokoládé (magas kakaótartalmú előnyben)
6,5 g vaj (ez annyira kicsi, hogy szerintem belefér, de meg lehet próbálni kókuszzsírral helyettesíteni -én vajat használtam)
pici csipet só


A sütőt előmelegítjük 230 fokra. Nagyon fontos, hogy ezzel kezdjük azért, hogy kellőképp bemelegedjen a sütő és ne kelljen várnia a masszának

Kevés (edény feléig) vizet forralok egy kis lábosban. Mikor már gyöngyözik, takarékra vesszem a lángot, ráteszek egy tálat, ami nem törik vagy olvad el a hőtől. Beleteszem a csokit és a vajat. Néha megkevergetem. Míg felolvad a tojásokat a cukorral kikeverem. Alaposan, jó habosra. Mivel nem választom szét a fehérjét, hogy külön habot verjek belőle, itt kell belevernem minél több levegőt. Addig verem, míg a csoki felolvad.

Ha felolvadt a csoki, leveszem a vízgőzről, félreteszem, kevergetem, kicsit hűlnie kell. Ha most belekeverem csokis rántottát kapok. Kivajazok, és vékonyan kilisztezek zabliszttel 2 db szuflé formát (IKEA). Mikor a csokiba belenyúlok, és épp csak langyos, belekeverhetem a tojásba. Hozzáadom a csipet sót, a kávéskanál lisztet, és ezekkel is jól összekeverem.

A két előkészített (vékonyan kivajazott, kimandulalisztezett) szufléformába elosztom a masszát, és mehet a sütőbe. Pontosan 6 percig sütöm. Rögtön tálalom. Akkor tökéletes, ha épp csak ahol érintkezik a formával-ott szilárdul meg tésztaszerűen, a többi része pedig lágy és folyós.



Update: Ezúttal úgy készítettem, hogy kemény habbá felverve hozzáadtam a második tojásfehérjét is, és  érdemes kicsit pepecselni vele! Így szépen felemelkedik a teteje.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése